Välj en sida

Kontakta Oss

Vid prisförfrågningar använd formuläret. Vi akuta ärenden använd telefonnumret. Då vi är ute på uppdrag rätt ofta så kanske vi inte svarar på Journumret direkt. Lämna då ett SMS med kort beskrivning vad det gäller samt registreringsnummer så återkommer vi

076 226 89 33

Få Prisuppgift

Vanliga frågor

Vissa frågor är så pass vanliga att vi bestämt oss för att samla alla dessa vanligt förekommande frågor på en och samma plats.

Hur långt innan bör jag boka en tid?

För att vi ska kunna pressa ner priserna så rekommenderar vi att ni bokar för ca 7-10 dagar fram i tiden. Detta för att vissa reservdelar och förbrukningsmaterial är billigare att inhandla från andra EU länder än Sverige. Vill du ha en snabbare tid så går det självklart att ordna, men då kan materialkostnaderna bli lite högre då vi kanske inte hinner få hem de delar vi behöver från annan leverantör.

Finns det någon garanti på utfört arbete?

Allt arbete kommer med 12 månader eller 2000 mil garanti, det som infaller först.

Följer ni tillverkarens rekommendationer?

Allt arbete utförs utefter tillverkarens egna rekommendationer. Det innebär att alla vätskor, reservdelar, filter och reparationsutförande utförs precis efter tillverkarens egna riktlinjer och rekommendationer

Behöver jag vara hemma vid besök?

Oftast inte. Då räcker det att ni lägger bilnyckel tillgänglig på en plats som vi har tillgång till så ordnar vi arbetet medan ni är på jobbet eller på resa.

Hur fungerar en felsökning?

En felsökning innebär att vi kommer ut på plats för att felsöka vad problemet kan vara. Detta är inte detsamma som en reparation. Här försöker vi hitta orsaken och den underliggande anledningen till varför problemet uppkom. När vi har gjort detta så bokar vi ett återbesök då vi återkommer med rätt reservdelar för att åtgärda problemet. När ni bokar en reparation så betalar ni inte för felsökning en andra gång. Skulle vi inte hitta problemet efter en felsökning så debiteras du inte för arbetet. Ifall felsökningen beror på ett komplext elektroniskt fel som endast tillverkarken kan åtgärda så kommer du att debiteras för felsökningen.

Är ni renliga?

När vi arbetar på din bil hemma hos dig så ser vi till att vi har med allt som krävs för att samla vätskor, spill och gamla delar. Vi tar med oss allt avfall och sorterar detta på ett miljövänligt sätt.

Hur skiljer ni er mot en verkstad?

Skillanden är att vi gör arbetet hos dig. Det utförda arbetet i sig är dock detsamma. Det som skiljer sig mest är:

  • Vi har inga lokalhyror så vi kan pressa ner priserna ännu mer.
  • Kunden slipper sitta i en vänthall eller ta taxi hem medan bilen står på tur i verkstaden.
  • Vår reparatör kan endast fokusera på din bil medan i en verkstad har de oftast flera bilar som behöver arbetas på samtidigt vilket leder till en del slarv.
Blir arbetet utfört samma dag?

När vi åker ut till er för reparation siktar vi på att bli klara samma dag. Vi kommer väl förberedda med de verktyg och reservdelar som krävs. Skulle något oförutsett hända som exemplevis att något av våra verktyg skulle gå sönder så kommer vi självklart kontakta er och boka in ett återbesök. Men 9 av 10 gånger blir vi klara inom den utlovade tidsramen

Hur går betalning till?

Vi har ingen bärbar kassa apparat. Ni får en offert och en faktura som kan delbetalas med Klarna eller med Kort/Swish.  Betalning sker direkt på plats efter utfört arbete genom en digital faktura som ni får per e-post

Vårt Motto

Oavsett om det gäller en service, en reparation eller en tvåa från besiktningen som måste åtgärdas så finns vi här för dig. Vårt motto är ”Behandla din bil precis som om det vore vår egna”.

Vi utför allt vårt arbete på ett tillfredställande sätt.